45ting

45ting er inspireret af 23ting. Bloggen er en metablog for eksperimenter med og reflektioner over web 2.0 i en række efteruddannelseskurser v. Hanne Søgaard på University College Syddanmark (UC Syd):
- Skolebib.udd. (ugerne 37-44, 2009)
- Dansk it (uge 10 2009)
- Praktisk mediearbejde for skolebibliotekarer (uge 41 2008 og uge 41 2007), hvor kursisterne også oprettede egne blogs - du finder et link til disse under deltagere 08 og 07

tirsdag den 8. september 2009

Hv-kæde "Lærermidler?"

Når en underviser vælger at bruge et læremiddel rejser der sig en række spørgsmål. Vi vil i hv-kæden sammen forsøge at afdække så mange af disse som muligt.

Giv dit led til hv-kæden via en kommentar til dette indlæg. Du må kun aflevere et led (spørgsmål) ad gangen og spørgsmålet skal begynde med et hv-ord.
En lille hjælpefilm til arbejdet :-)

Etiketter:

26 kommentarer:

Anonymous Anonym sagde ...

Hvad er et lærermiddel?

08 september, 2009 21:30  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvorfor skal jeg bruge et læremiddel?

09 september, 2009 15:20  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan formidler jeg som skolebibliotekar digitale webtjenester til mine kolleger

09 september, 2009 15:21  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan kan jeg finde det optimale læremiddel?

09 september, 2009 15:21  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke relevante muligheder er der i søgning af læremidler?

09 september, 2009 15:26  
Blogger ullami sagde ...

Hvilke overvejelser bør man gøre sig, hvis man vælger at bruge utraditionelle læremidler?

09 september, 2009 15:30  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan kan jeg vurdere et læremiddel?

09 september, 2009 15:34  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke trinmål opfylder læremidlet?

09 september, 2009 15:35  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilket læremiddel skal jeg vælge til at opfylde et bestemt læringsmål

09 september, 2009 17:42  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan kan man samarbejde om den store mængde af nye læremidler der udkommer hele tiden?

09 september, 2009 18:01  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvad er afgørende for valg af et læremiddel?

10 september, 2009 08:28  
Anonymous Anonym sagde ...

hvordan vurderer man et læremiddel?

10 september, 2009 08:42  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan kan skolebibliotekaren/it-vejlederen hjælpe den usikre lærer i gang med et nyt læremiddel så læreren selv tør en andan gang?

10 september, 2009 10:14  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke kompetencer skal skolebibliotekaren have for at kunne vurdere et læremiddel ?

10 september, 2009 10:27  
Anonymous Anonym sagde ...

hvordan ser mit ideal-læremiddel ud?

10 september, 2009 10:31  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan klæder vi eleverne på til den verden, som venter dem forude med støtte fra digitale læremidler?

10 september, 2009 10:43  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke læremidler skal man vælge for at tilgodese de mange intelligenser?

10 september, 2009 10:54  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvorfor ikke bevidst vælge at gøre brug af de power users, der sidder rundt i klasserne,så har man hele tiden en form for læremiddel lige ved hånden hele tiden.

10 september, 2009 11:00  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan skaber jeg mig et overblik over læremidler?

10 september, 2009 11:25  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan får jeg mine kolleger gjort opmærksom på de nye bøger ?

10 september, 2009 11:58  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvad bør en grundig analyse af et læremiddel indeholde?

10 september, 2009 16:51  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke digitale læremidler egner sig bedst til undervisning?

12 september, 2009 19:37  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvornår er bogen bedre end nettet?

12 september, 2009 19:39  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvilke læremidler til hvilke fag/fagområder

13 september, 2009 17:42  
Blogger lene sagde ...

Hvilket læremiddel er bedst egnet i engelskundervisningen i en 3kl.når materialet skal tage mest mulig hensyn til elevernes forskellige læringsstile ?

13 september, 2009 22:45  
Anonymous Anonym sagde ...

Hvordan informerer jeg mine kolleger om digitale læremidler?

15 september, 2009 15:20  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start