45ting

45ting er inspireret af 23ting. Bloggen er en metablog for eksperimenter med og reflektioner over web 2.0 i en række efteruddannelseskurser v. Hanne Søgaard på University College Syddanmark (UC Syd):
- Skolebib.udd. (ugerne 37-44, 2009)
- Dansk it (uge 10 2009)
- Praktisk mediearbejde for skolebibliotekarer (uge 41 2008 og uge 41 2007), hvor kursisterne også oprettede egne blogs - du finder et link til disse under deltagere 08 og 07

tirsdag den 10. marts 2009

Dansk og it, afsluttende bemærkninger.

Det har været nogle intense og inspirerende dage. Udfra de tilbagemeldninger jeg har fået, herunder blandt andet Anja´s Lommevideo- interview, er mit indtryk at holdet har fået meget med hjem. Også jeg har fået lært nyt, blandt andet har jeg på foranledning af holdet ledt på nettet efter gratis mindmapping-programmer, indtil videre har jeg fundet tre. De to af dem skal downloades og installeres på egen computer, men de kræver ikke genstart. Af de to vil jeg anbefale Edraw Mindmap, da der findes en række små instruktionsvideoer til programmet.

Via en kollega i London har jeg fundet et andet mindmappingprogram, som jeg tror I vil blive meget begjestrede for. Det ligger online og er meget lettilgængeligt, jeg tror, at selv de yngre elever kan bruge det. Man skal først oprette sig som bruger i det øjeblik, man ønsker at gemme mindmappen, som man for øvrigt kan dele med andre via e-mail invitationer. Men hold øje med mine online bogmærker (delicious), jeg lægger løbende nyt ind. Alt om mindmapping ligger under tagget mindmap :-)

Førnævnte kollega har desuden gjort mig opmærksom på denne lille online scrapbog, som jeg har samlet nedenstående billedlog i, programmet kan meget mere end det, så giv jer lidt tid til at eksperimentere med det. NB - billederne har jeg lånt af Charlotte Ring, der har lagt dem på min Flickr.

Jeg har fortalt om og vist min kollega i London jeres video-eksperimenter. Han vil vise dem til sine elever (16-19 årige), så måske dropper der en engelsk kommentar ned i jeres blogindlæg én af dagene :-))
Tak for denne gang.


Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger Charlotte Ring sagde ...

Kære Hanne.
Tak for et rigtig godt kursus. Det var spændende at få afmystificeret nogle af de nye teknologier. Jeg har selv oprettet en blog, men mangler stadig erfaring i at bevæge mig rundt i blog-universet.
Jeg håber at få mange erfaringer med det, vi har lært.
Mange hilsner
Charlotte Ring
Ulkebøl skole, Sønderborg

11 marts, 2009 20:56  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start